دل تنگه آقا بقیه الله

ایران و جهان _ 13930612

جعفری مقدم | پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹ ق.ظ | ۰ نظر
آیت ا.. مکارم شیرازی : دولت از نقدهای سازنده ناراحت نشود/مخالف تکنولوژی های جدید نیستیم
ممنوعیت ورود اتباع انگلیسی عضو گروهک های تروریستی توسط دولت انگلستان
“فدریکا موگرینی” وزیر امور خارجه ایتالیا به جای “کاترین اشتون”
یک کارشناس مسائل منطقه : حرکت مردم یمن می‌تواند دولت را سرنگون کند
طرح مفتی برجسته وهابی برای نبش قبر پیامبر، روی میز مقامات سعودی
--------------------------------------------------------------------------------
* آیت ا.. مکارم شیرازی در دیدار با آقای دکتر لاریجانی ، با تاکید بر این نکته که انتقاد اگر سازنده باشد نعمت و اگر مخرب باشد عذاب است، فرمودند: حتی انتقاد سازنده هم تلخ است و باید تلخی آن را تحمل کرد و پذیرفت و الا اگر نباشد اشتباهات تکرار می‌شود. معظم له تصریح فرمودند: تأکید می‌کنیم اعضای محترم هیات دولت نباید از انتقادهای سازنده ناراحت شوند؛ ما امیدواریم در این شرایط کسی انتقاد مخرب هم نکند چراکه در شرایط فعلی کشور درست نیست.  ایشان با تاکید بر این که ما از تکنولوژی به تمام معنا دفاع می کنیم، تصریح کردند: عده ای خیال نکنند ما مخالف این تکنولوژی ها هستیم ، منتهی تکنولوژی غربی مانند آب گل آلود و غیر بهداشتی است. آب مایه حیات است اما وقتی گل آلود و غیر بهداشتی شد باید تصفیه شود.
* دولت انگلستان به‌طور موقت ورود آن دسته از اتباع انگلیسی را که در سوریه در کنار گروه‌های تروریستی جنگیده‌اند، به خاک این کشور ممنوع کرد. این تصمیم دولت انگلستان پس از آن اتخاذ شد که احتمال داده می شود، فردی که سر خبرنگار آمریکایی جیمز فولی را بریده است، تبعه این کشور باشد. در پی انتشار سربریدن خبرنگار آمریکایی در سوریه توسط داعش، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس از احتمال انگلیسی بودن این فرد خبر داده بود. وی همچنین گفته بود، کسانی که به گروه‌های مسلح در سوریه و عراق بپیوندند، با مجازات لغو تابعیت روبه‌رو می‌شوند. کامرون از ارائه این قانون به پارلمان انگلیس طی روزهای آینده خبر داده است.
* «فدریکا موگرینی» وزیر امور خارجه ایتالیا که به‌تازگی به جای کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شده است، در موضوع سوریه چندین بار بر لزوم مشارکت ایران تأکید کرده و گفته است: «باید راه‌هایی را بیابیم که ایران و دیگر بازیگران مهم منطقه نیز در آن مشارکت داشته باشند؛ در غیر این صورت، موفق نخواهیم شد.»
* حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در گفتگویی با پایگاه بصیرت در رابطه با مسائل یمن توضیح داد : از آن جایی که 60 درصد جمیعت یمن را زیدی ها تشکیل می دهند و یک گرایشی‌هم به‌حوثی‌ها دارند احتمال  یک انقلاب همه گیر ممکن است. حوثی ها شیعیان دوازده امامی و زیدی ها شیعیان چهار امامی هستند و جنبش جنوب یمن که خواهان جدایی جنوب از شمال هستند در یک مجموعه هستند، بنابراین اگر حوثی‌ها بتوانند نوعی همگرایی میان رهبران .
* قبایل زیدی و جنبش جنوب یمن ایجاد کنند می‌تواند قدرت‌ بالقوه‌ای‌ تشکیل‌ بدهند که‌ دولت را تهدید کنند و به چالش بکشند هر چند که دولت حاکم از کمک عربستان استفاده می کند اما این حرکت می تواند دولت را سرنگون کند
* روزنامه «ایندیپندنت» گزارش داده است که «علی بن عبدالعزیز الشبل» مفتی برجسته وهابی و استاد دانشگاه «محمد بن سعود» طرحی را برای تخریب کامل مسجد النبی و نبش قبر پیامبر اسلام، به مقامات سعودی ارائه کرده است. گفتنی است «موسسه خلیج» پیشتر اعلام کرده بود که طرح‌های عربستان برای نوسازی مدینه، تاکنون به نابودی 95درصد از بناهای اسلامی با قدمت بیش از 1000 سال منجر شده و اکنون آپارتمان‌ها نوساز و هتل‌های لوکس جای آن‌ها را گرفته‌اند.
-----------------------------
کاریکاتور روز
درد دل پهپاد ها با نتانیاهو !
http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/93-06/05/farhangnews_89006-262697-1409116542.jpg
پهپادهای صهیونیستی که یک روز نطقه قوت این رژیم منحوس محسوب می شدند در سال های اخیر و در مقابله این رژیم با ایران و کشور های تحت حمایت ایران دچارشکست‌های مفتضحانه‌ای در عملیات های جاسوسی خود شده اند.
  • ۹۳/۰۶/۱۳
  • جعفری مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی